Follow Dashboard

Credits Section

Skin by: OhhAeen
Blog owner: Yayamongekss
Another credits.

kenape manusia xpernah nak bersyukur??
Tuesday, 20 September 2011 | 23:52 | 0 comments
assalamualaikum..~~
bersama lagi anda dengan ustazah yaya..
ustazah yg xberapa nak bertauliah ni..
hahaha..okay.. yaya nak ajak korang borak2 ni..
n nak share something yg membosankan..
hukhukhuk..~~~~

KENAPA MANUSIA TAK PERNAH NAK BERSYUKUR?

okay..itu topik kite pade petang ini...
pade yaya senang je.. ade beberapa faktor..
walawei.. da lme xgune perkataan FAKTOR tu...
mase nak wat karangan sekolah menengah je
selalu pkai perkataan tu..kiki..
okay..berbalik pade topik kite.,
PUNCA2NYA adalah kerana... jeng2..!!!!

1.  MANUSIA itu sentiasa diberikan kesenangan untuk mengujinya ketika dia jatuh susah nanti..maksudnya... mungkin dalm setahun,,selama 11bulan 29hari dia diberi kesenangan dan hanya 1hari diberi kesusahan.. sebab tu die xbesyukur.. die sentiasa mendapat nikmat... dan setelah diberi nikmat dia alpa,dia lupa tentang ALLAH S.W.T yg mana memberi dia nikmat dan kekayaan..

2.  MANUSIA ini sentiasa ingatkan harta,pangkat dan kedudukan... dia lupa tentang akhirat,dia lupe tentang amalan,dia lupa tentang azab api neraka.. maksudnya,manusia ini hanya mengejar kekayaan dan kebahagiaan di dunia yg hanya pinjaman ini,di dunia yang hanya sementara ini... die lupe untuk megejar kebahagiaan dan melakukan amalan untuk dijadikan bekalan ke akhirat..

3.  MANUSIA ini seringkali melakukan perkara2 terkutuk,contohnya mencuri,meyamun,merompak n yang lain2 lagi.. kerana,dengan mencuri,meyamun dan merompak mereka xperlu mengeluarkan peluh,mengerah tenaga untuk mendapatkan wang untuk mencari makan dan perlindungan... =)

huh..itu lah punca2 atau sebab2 yang membuatkan
seorang MANUSIA itu tdak besyukur dengan segala nikmat\
dan kebahagiaan serta kekayaan yg telah ALLAH S.W.T berikan pada kite..
ingtkan lah wahai anak adam..sesungguhnya apa yg ada pade kamu
dan ade pade keluarga kamu itu segalanya datang dari yang 1..
ALLAH yang esa...ALLAH S.W.T..

p/s : ingtan ini juga saya tujukan pade diri saya ini... 
kite same2 lah renung2kan dan selamat beramal..

till then
<3 u guys..=)